А.Жолбасхан: «КӨРМЕГЕ ҚАТЫСУ – МУЗЕЙДІҢ ИМИДЖІН ДАМЫТА ТҮСЕДІ»

  • Шымкент қаласы, Әл-Фараби ауданы
blog-single-image

«Шымкент қалалық музейлер бірлестігі» МКҚК қызметкерлері А.Жолбасхан және Г.Омар Ташкент қаласында өткізілген TITF-2024 «Жібек жолындағы туризм» атты Халықаралық туристік жәрмеңкесіне қатысып қайтты. Музей мамандарынан басқа Шымкент қаласынан барған делегация құрамында өңірдің мәдени, тарихи және гастрономиялық әлеуетін ілгерілетумен айналысатын сала мамандары болды. Жәрмеңкеге қатысу Халықаралық  байланыс орнатуға, музей, туризм салаларындағы заманауи үрдістерді зерттеуге мүмкіндік береді.

Шымкенттік музей қызметкерлерін Ташкенттегі халықаралық жәрмеңкеге  «Shymkent Tourism Bureau» ЖШС шақырған. Әлбетте, бұл сапардың мақсаты – музей ісі, туризм, маркетинг саласындағы жұмыстың жаңа әдістері туралы білім алу, оларды практикада одан әрі қолдану мәселелерін көздеп отыр. Сапар барысында мамандар шара аясындағы өткізілген жәрмеңкенің нәтижелері бойынша қажетті білім алып, солардың негізінде музей қызметкерлеріне үлкен тәжірибе болатын лекцияларды тыңдау мүмкіндігі туған.

   Айгүл Мәлікқызын қызықтырған лекция тақырыбы Ташкент халықаралық туристік жәрмеңкесі – «Жібек жолындағы Туризм» – Өзбекстанның және бүкіл Орталық Азия өңірінің туристік индустриясының маңызды оқиғасы тақырыбы болыпты. Оның да өз себебі бар. Шымкент қаласының музейлер бірлестігіне қарайтын «Шым қала» тарихи-мәдени кешені аумағы осы тақырыпқа етене жақын ғой. Сол тақырып аясында Шымкент пен көршілес елдер, оның ішінде Өзбекстанның тарихи туризм саласына жақын нысандармен жақын қатынас орнатудың маңызы зор.

Бүгінгі таңда TMTYA – бұл туризм мамандары үшін жаһандық кездесу алаңы. Мұнда ондаған елдің туристік мүмкіндіктерінің тұсаукесерлері, жүздеген туристік сала мамандарының іскерлік келіссөздері, халықаралық туризмді дамытудың өзекті тақырыптары бойынша халықаралық конференциялар өткізіледі. TMTY 1995 жылдан бері БҰҰ Дүниежүзілік туристік ұйымының (UNWTO) ресми қолдауымен өткізіліп келеді.

Ұлы Жібек жолы осы жерге үлкен мұра қалдырды. Ежелгі сәулет өнерінің 4000-нан астам көрнекті ескерткіштері, сарайлар мен бекіністер, кесенелер мен мешіттер, медреселер мен мұнаралар жыл сайын елге әлемнің түкпір-түкпірінен көптеген туристерді тартады. Халықаралық көрмеге келушілерге Өзбекстан өңірлерінің ұлттық дәмін сезінуге, бір көрме алаңы шегінде өзбек халқының түрлі бай фольклорымен, тағамдарымен және дәстүрлерімен танысуға бірегей мүмкіндік беріледі.

Көрменің мақсаттарының бірі – Өзбекстанның туристік нарығын толығымен ашық және бәсекеге қабілетті орта ретінде көрсетуге ұмтылу. Осылайша, көрме туроператорлар үшін іскерлік әлеует пен икемділікті ұсынуға, өнімді байланыстар құруға және жергілікті және халықаралық нарықтарда компанияның имиджін нығайтуға тамаша мүмкіндік болып табылады. Көрменің барлық күндері қатысушы компаниялар турлар мен туристік қызметтердің тұсаукесерін жоспарлады.

«ТМТҮ-2024» көрмесіне 30-дан астам елдің өкілдері қатысқан. «Ұлттық павильон» және «Халықаралық павильон» деп аталған 2 павильонындағы экспозицияларының жалпы саны 150-ден астам экспонентті біріктірді. Көрмеге қатысушы шетелдік компаниялар 75-тен астам туристік бағытты ұсынды. Қатысушы компаниялардың шетелдік және отандық өкілдерінің жалпы саны 500-ге жуық болып, көрмеге 4000-нан астам келушілер келген.

Елдердің экспоненттері 200-ден астам сәндік стендтерде (павильондар 3,4, павильоннан тыс алаң) өнер көрсетті, келушілер шет елдердің туристік әлеуетін және республиканың әртүрлі өңірлерінің ұлттық туристік әлеуетін кеңінен тануға мүмкіндік алды. Жәрмеңкеге келушілер мен қатысушылар жаңа туристік бағыттар туралы білуге, шет елдердің әсем атмосферасына, мәдениеті мен дәстүрлеріне енуге бірегей мүмкіндікті пайдалана алады. Сондай-ақ, Өзбекстанның барлық өңірлеріндегі жаңа орындардың туристік әлеуетін бағалауға болады. Өзбекстандағы туризм саласындағы реформалар ірі компаниялар мен өкілдіктерді тартуға, кіретін және шығатын жолаушылар ағыны мен көшпелі туризмді ұлғайтуға, сондай-ақ туристік қызметтердің барлық түрлеріне сұраныстың өсуіне ықпал ететіні сөзсіз.

Халықаралық туристік жәрмеңкеден көрген-түйгенін, алдағы уақытта Шымкенттің музейлері мен туристік нысандарына ендіруге болатын тәжірибе үлгісі болды ма, қандай ерекшеліктерді байқағаны туралы Шымкент қаласының Музейлер бірлестігі мекемесінің өкілі А.Жолбасхан ханымды сөзге тартып едік.

– Экспозицияға қатысудың мақсаты – жаңа әзірлемелер мен жетістіктерді жария ету, сондай-ақ оларды басымдықпен насихаттау, көп жағдайда мұндай іс-шараға қатысқаннан кейін музей өзіне пайдалы жаңа бағыттары туралы шешім қабылдайды, жаңа серіктестік байланыстармен жұмыс істей бастайды, өзі үшін тиімді ұстанымды айқындайды. Көрмеге қатысу – бұл музейдің имиджін дамыта түседі, -дейді Айгүл Мәлікқызы.

Экспозицияларда музей имиджін қалыптастыруда біздің қаламыздың тарихын көрсететін көрмелер үлкен маңызға ие екені белгілі. Оған қоса, келушілерді қызықтыруға қажетті баспа материалдарын, каталогтарды дайындау қажеттілігі бар. Мамандар аталған халықаралық деңгейдегідей ірі көрмелерге қатыспас бұрын дайындық жұмыстарын пысықтап алу, қатысу мақсаттарын белгілеу, үлестірме материалдарды (каталогтар, парақшалар, визиткалар, брошюралар, кәдесый бұйымдарын) дайындау, шақыру билеттерін жіберу, көрме алаңын дайындау секілді шаруаларды атқарудың тәсілдері туралы түйген ойларын да ортаға салды.

– Даму саласында маркетинг құралдарын қолдану бойынша жоғарыда аталған ұсыныстарды орындай отырып, музей өзінің бәсекеге қабілеттілігін оң нәтижемен айтарлықтай музейдің мүмкіндіктерін кеңейтуге болады, -деп, Айгүл ханым өзінің түйген қорытынды сөзін бөлісті.